|
PROJECTE DE DIRECCIÓ
|
CEIP ELEONOR BOSCH
ABRIL 2014
INDEX
1.
INTRODUCCIÓ.
1.1
JUSTIFICACIÓ.
1.2
ANÀLISI DE L’ESPAI FÍSIC I DE L’ENTORN SOCIAL DEL CENTRE.
1.3
ANÀLISI I VALORACIÓ DE L’ORGANITZACIÓ
I EL FUNCIONAMENT DEL CENTRE.
1.3.1
ALUMNAT.
1.3.2
HORARI.
1.4
ANÀLISI I VALORACIÓ DEL PROJECTE
EDUCATIU DE CENTRE I DE L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DEL CENTRE.
1.5
ANÀLISI I VALORACIÓ DE LES DADES I ELS RESULTATS DELS DARRERS
ANYS.
2
PROJECTE ESTRATÈGIC.
2.1
OBJECTIUS A ASSOLIR, LÍNIES
D’ACTUACIÓ, INDICADORS PER MESURAR L’ASSOLIMENT DELS OBJECTIUS I RECURSOS
HUMANS.
2.1.1
ÀMBIT PEDAGÒGIC I ACADÈMIC.
2.1.2
ÀMBIT NORMATIU I ORGANITZATIU.
2.1.3
ÀMBIT DE PARTICIPACIÓ DE LA COMUNITAT
EDUCATIVA.
2.1.4
ÀMBIT DE GESTIÓ I ADMINISTRACIÓ.
2.1.5
ÀMBIT DE RELACIONS INSTITUCIONALS.
2.2
RECURSOS.
2.2.1
RECURSOS HUMANS.
2.2.2
RECURSOS MATERIALS I ESPAIALS.
2.2.3
RECURSOS ECONÒMICS.
2.3
ESTRATÈGIES PER A CONSEGUIR LA
PARTICIPACIÓ DE LA COMUNITAT EDUCATIVA.
2.4
SISTEMA D’AVALUACIÓ DEL PROJECTE.
2.5
PROPOSTA D’EQUIP DIRECTIU.
1.
INTRODUCCIÓ.
1.1 JUSTIFICACIÓ.
Aquest projecte de direcció que presentam és fruit de la reflexió
i compromís d´un grup nombrós de membres del claustre, tots ells definitius,
per iniciar un procés de canvi i modernització del nostre centre.
No és un projecte unipersonal sinó que es basa en el compromís de
tot el grup per participar i tirar endavant les línies d´actuació en què es
fonamenta el projecte.
Consideram que el bon funcionament del centre ha de partir de les
inquietuds i propostes del claustre i l´equip directiu s´ha d´encarrregar de
facilitar les eines per poder dur-ho a terme a partir del consens. Creim que és
imprescindible que tots els membres del claustre es sentin valorats i escoltats
i puguin desenvolupar la seva tasca amb les millors condicions possibles. Per
això apostam per una escola participativa, democràtica, plural ,renovadora i
activa on tots els membres de la comunitat educativa puguin participar d´un
entorn educatiu comú.
Sabem que per presentar aquest projecte hi ha d´haver una persona
que es posi al davant i un equip que col·labori més directament. Per consens
s´ha decidit qui serien les tres persones que tirarien endavant el projecte.
Som conscients de la nostra inexperiència en l´àmbit de la gestió
d´un centre, però tenim il·lusió i ganes
de treballar en la millora de la nostra escola.
1.2
ANÀLISI DE L’ESPAI FÍSIC I DE L’ENTORN SOCIAL DEL CENTRE.
El CEIP Eleonor Bosch està situat al
municipi de Sta Margalida. Es tracta d’un municipi mallorquí que pertany a la
comarca del Pla de Mallorca i compta amb uns 11.200 habitants, repartits entre
Santa Margalida, Ca’n Picafort i Son Serra.
El centre es troba a la
sortida/entrada del poble de Sta Margalida, just devora la carretera que uneix
Santa Margalida i Ca’n Picafort. Al seu voltant hi ha l’IES, l’escoleta
municipal de 0 a 3 anys i un poliesportiu.
És un centre de doble línia i consta
de dos edificis, un d’educació infantil i l’altre de primària.
L’edifici d’infantil és d’una sola
planta, es distribueix en sis aules d’infantil, cada una amb un pati exterior
petit i banys a dins les aules, una sala de psicomotricitat, una sala de
mestres, una aula de suport (AL), banys pels infants i banys pel mestres, dos
quartets destinats als estris de neteja i el pati exterior.
L’edifici de primària està distribuït
en dues plantes. A la planta baixa hi trobem els despatxos de l’equip directiu,
l’aula de música, el menjador i la cuina, dues aules de suport (PT, ADE),una
petita aula polivalent i 4 aules. A la
primera planta hi trobem l’aula d’informàtica que també és la sala de mestres,
banys i 8 aules. A la part exterior es disposa d’un pati. Les diferents plantes
es comuniquen per escales, no hi ha accés adaptat.
L’edifici de primària fou inaugurat
al 1977 , l’antiguitat d’aquest edifici comporta aspectes positius però també
suposa que la infraestructura reflecteixi el pas del anys (teulada amb goteres,
banys amb males canalitzacions, part del pati inutilitzable a causa d’un mur en
mal estat, mobiliari antic i insuficient, persianes rompudes...) i l’edifici
d’infantil, encara que es relativament
nou (any 2003) també sofreix defectes greus d´ humitat i goteres.
La situació socioeconòmica i cultural
de les famílies, majoritàriament és d’un nivell mitjà, així i tot hi ha una
part de l´alumnat amb un nivell sociocultural baix i una altra amb un nivell més alt. La majoria treballen
en el sector terciari i serveis. En aquests darrers anys l’increment de la
població ha estat significativa, fet que afecta directament a l’augment de la
població escolar. El nivell d’implicació de les famílies és acceptable,
normalment es troba una resposta positiva quan el centre sol·licita la seva
participació ,així i tot s’hauria de fomentar molt més. Pel que fa a l’AMIPA,
és un grup de gent que ha iniciat la seva tasca en aquest curs. Demostren molt
d’interès per tots els projectes; intentarem i procurarem que les relacions amb
ells/es siguin excel·lents.
1.3
ANÀLISI I VALORACIÓ DE L’ORGANITZACIÓ
I EL FUNCIONAMENT DEL CENTRE.
L’escola es de doble línia. La
llengua vehicular és el català. En el curs actual hi ha 6 tutories d’infantil i
12 grups de primària.
1.3.1
ALUMNAT:
Hi ha matriculats 376 alumnes, dels qual
143 són d’educació Infantil i la resta
de Primària. L’escola rep els alumnes del nucli de Son Serra (transport
escolar), de Santa Margalida, alguns alumnes de Ca’n Picafort i dels voltants
que viuen a fora vila. Rebem alumnes de diverses nacionalitats, majoritàriament
magrebins.
Dins d’aquesta diversitat també ens
trobam amb 35 alumnes NESE. Un d´aquests alumnes té una escolarització
combinada amb el CCEE JUAN XXIII. Tots ells reben suport de la mestra PT, AD i
o AL, segons les seves necessitats. 3 alumnes reben l´atenció ATE.
1.3.2
HORARI:
Horari general alumnes
|
9-14h
|
Horari mestres
|
Lectiu: 9-14h
|
|
SERVEIS:
Escoleta
Matinera
|
7.30h-9h
|
Hores d’obligada permanència
|
-
De
14.00h a 15.00h.
|
|
Menjador
|
14h–16.30h
|
|||
Act. Extraescolars
|
15h a 16.30h
|
|||
1.4
ANÀLISI I VALORACIÓ DEL PROJECTE
EDUCATIU DE CENTRE I DE L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DEL CENTRE.
El Projecte educatiu de Centre és el
document que ajuda a establir prioritats amb la finalitat d’orientar el centre
cap una determinada direcció i millora. Per aquest motiu cal una revisió en
profunditat d’aquest projecte per tal d’adaptar-lo a la normativa i realitat
actual.( Elaborat en el curs 1994/1995 ).
La taula següent recull l’estat
d’elaboració o revisió de cadascun dels projectes d’organització pedagògica del
centre:
TIPUS DE DOCUMENT
ESTAT
|
|
Concreció curricular
|
Aprovat el curs 2010/11
|
Programacions Didàctiques
|
Elaborades anualment
|
ROF
|
Pendent de revisar
|
Pla de Convivència
|
Aprovat curs 06/07
|
Pla d’acció tutorial
|
Aprovat curs 06/07
|
Projecte lingüístic - TIL
|
Aprovat curs 12/13
|
Pla d’atenció a la diversitat i PALIC
|
Aprovat curs 06/07
|
Pla de Lectura
|
Revisat anualment
|
Pla d’Emergència
|
Aprovat 06/07
|
·
Consideram
que la majoria d’aquest documents s’han de sotmetre a revisió.
Pel que fa a l’organització i
participació del centre es fa segons les directrius del ROC:
-
Consell
Escolar.
-
Claustre.
-
Equip
Directiu.
-
Comissió
de coordinació pedagògica.
-
Reunions
periòdiques d’equip de cicle, intercicles, equip de suport...
Creim que totes les actuacions
d’aquests òrgans han de possibilitar un pla d’acció encaminat a assolir els
objectius d’un projecte de centre que permeti optimitzar els recursos.
Les intervencions s´encaminaran a
garantir que tots els infants del centre puguin participar d´un entorn educatiu
comú. Que les famílies tenguin coneixement de com està organitzat el centre.
Pel que fa a les institucions externes
afavorirem la relació amb totes elles: AMIPA, EOEP, Serveis socials municipals,
ajuntament ,altres centres educatius del municipi, menjador escolar i altres.
1.5
ANÀLISI I VALORACIÓ DE LES DADES I ELS RESULTATS DELS DARRERS
ANYS.
A partir dels resultats obtinguts al curs 2011-2012 i
2012-13 podem extreure les següents conclusions:
-
Al cicle d’infantil la majoria
d’alumnes superen els objectius, però hi ha un grup d’alumnat amb dificultats
per assolir-los, normalment infants amb unes condicions socio-culturals
complicades. És important en aquest cicle detectar les possibles mancances i
problemes dels alumnes, i posar en marxa les mesures compensatòries adequades
que els permetin avançar d’acord amb el seu ritme d’aprenentatge.
-
Al
primer cicle és on es dóna el percentatge més elevat de repeticions. La causa
principal d’aquest fet són les condicions socio-culturals de molts d’aquest
alumnes que dificulten l’aprenentatge de les competències bàsiques de
lectoescriptura i matemàtiques. Molts d’aquests alumnes tenen una llengua
materna diferent a les llengües oficials. creiem que on s’han de prioritzar els
reforços educatius és en aquest cicle.
-
Al
segon cicle els resultats en general són satisfactoris. L’alumnat repetidor és
d’incorporació tardana o amb una problemàtica específica.
-
Al
tercer cicle els resultats també són satisfactoris. Els alumnes que no
assoleixen els objectius d’aquest cicle són alumnes que ja han repetit en
cicles anteriors.
-
Hem
constatat que hi ha una correlació entre l’alumnat que no assoleix els
objectius i la manca d’hàbits de treball i d’implicació de les famílies. Creiem
que és important posar en marxa reunions per tractar aquest tema de manera
específica.
RESULTATS DE L’AVALUACIÓ DE
DIAGNÒSTIC CURS 2012-13.
C.Lingüística
Anglès
|
C.Lingüística
Castellà
|
C.Lingüística
Català
|
C. Matemàtica
|
484
|
481
|
532
|
520
|
Aquests resultats divergeixen dels
resultats de les proves anteriors fetes al centre, però tenint en compte que
aquests han estat els darrers i a causa dels resultats obtinguts creiem
convenient posar en marxa els agrupaments flexibles també a l’àrea de castellà,
ja que s’ha comprovat que a les àrees on s’apliquen els resultats són més
satisfactoris.
2.
PROJECTE ESTRATÈGIC.
2.1
OBJECTIUS A ASSOLIR, LÍNIES
D’ACTUACIÓ, INDICADORS PER MESURAR L’ASSOLIMENT DELS OBJESCTIUS I RECURSOS
HUMANS.
Aquest projecte planteja els
objectius que volem aconseguir durant el període 2014-2018. Emmarcarem els
nostres objectius a partir de cinc àmbits d’actuació:
-
Pedagògic
i acadèmic.
-
Normatiu
i organitzatiu.
-
Participació
de la comunitat educativa.
-
Gestió
i administració.
-
Relacions
institucionals.
2.1.1 ÀMBIT PEDAGÒGIC I ACADÈMIC.
OBJECTIUS
|
LÍNIES D’ACTUACIÓ, ACTIVITATS,
PLANS, ...
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
RECURSOS HUMANS
|
·
1.Millorar el rendiment
acadèmic de tots els alumnes en l’adquisició de competències bàsiques
|
-Realitzar agrupaments flexibles
en les àrees instrumentals.
- Disseny de les pertinents adaptacions en funció del ritme i la
capacitat dels alumnes.
- Pla específic per alumnes repetidors.
-Tan aviat com es detectin dificultats educatives en qualsevol
alumne establir de manera immediata mesures de reforç. (Ajustar els reforços
educatius a les necessitats que vagin sorgint).
- Valorar el material didàctic actual en funció de la seva
adequació a les activitats competencials proposades pel currículum.
- Revisar i si és necessari adaptar les proves de competència
internes de final de curs.
|
-Resultats de les avaluacions.
- Proves de diagnòstic.
-Proves externes
- Proves d´eficàcia lectora.
|
- Claustre de professors.
- CCP
- Equip directiu.
|
2. Millorar el sistema d’atenció a
tot l’alumnat a partir d’una escola inclusiva.
|
- Aplicació del pla d’atenció a la
diversitat .
- Potenciar la comunicació i col·laboració família-escola de
l’alumnat NESE.
- Establir un calendari de reunions entre l’equip de suport i
els diferents tutors (traspàs d’informació i seguiment de l’alumat NESE) amb
la presència de l’equip directiu.
-Millorar la comunicació entre l’equip de suport-tutors-equips
psicopedagògics externs que treballin amb els nins NESE.
-Crear la figura de l´alumne mediador o acompanyant.
|
- Full de seguiment dels alumnes.
- Registre de les entrevistes
amb les famílies.
|
- Equip de suport.
- Tutors.
- Famílies.
- Equip directiu.
-Equip psicopedagògic extern.
-Alumnat.
|
3. Impulsar plans per a la millora
del procés d’ensenyament aprenentatge.
|
- Promoure projectes innovadors.
(Potenciar la realització de nous projectes d’innovació proposats per la
Conselleria d’Educació)
- Prioritzar els desdoblaments en l’aprenentatge de la
lecto-escriptura i expressió oral al
darrer curs d’EI i a primer de primària.
- Elaborar un pla de biblioteca d’aula.
- Conèixer diferents convocatòries de premis, programes,
concursos... i participar-hi.
|
- Avaluacions.
- Proves d’eficàcia lectora.
- Revisió i valoració anual del pla de biblioteca d’aula.
|
- Claustre.
- CCP
- Equip Directiu.
|
4. Potenciar l’ús de les noves
tecnologies a l’aula com a eina per millorar les diferents competències.
|
- Incrementar recursos i
continguts TIC a totes les aules.
- Ús progressiu dels materials didàctics com a complements dels
llibres de text. (pissarres digitals).
- Augment de l’ús de la web.
- Introduir activitats TIC a les programacions d’aula.
|
- Informe i valoració.
|
-Claustre.
-Coordinador TIC.
- Equip directiu.
|
5. Coordinar les diferents etapes
educatives.
|
-Reunió intercursos.
-Reunions amb l’escoleta i l’IES.
- Continuar amb les activitats d’acollida amb l’alumnat
provinent de l’escoleta 0-3, el pas d’infantil a primària i de primària a
l’institut.
|
- Seguiment de les reunions de
coordinació.
|
- Equips de cicle.
- Equip directiu.
|
2.1.2 ÀMBIT
NORMATIU I ORGANITZATIU.
OBJECTIUS
|
LÍNIES D’ACTUACIÓ , ACTIVITATS, PLANS,...
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
RECURSOS HUMANS
|
·
1. Potenciar una línia de
centre a través de la Concreció Curricular.
|
- Concreció curricular.
- Calendari de reunions (nivell, ccp, intercicles o intercursos).
- Fomentar el treball en equip.
|
-Actes.
- Memòria.
|
- Claustre.
-Equip directiu.
|
2. Actualitzar els documents del
centre.
|
- Revisió dels documents i
adequar-los a la normativa vigent.
|
- Documents.
|
-Claustre.
-Equip directiu.
-Consell Escolar.
|
2.1.3 ÀMBIT DE
PARTICIPACIÓ DE LA COMUNITAT EDUCATIVA.
OBJECTIUS
|
LÍNIES D’ACTUACIÓ , ACTIVITATS,
PLANS, ...
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
RECURSOS HUMANS
|
·
1. Crear un clima d’acollida,
confiança i afecte a tota la comunitat educativa, i potenciar la
participació.
|
-Acollir els nous membres i
afavorir la seva adaptació.
-Claustres i Consells Escolars democràtics on s’afavoreixi
l’escolta.
- Tenir en compta les habilitats personals de cada mestra perquè
cadascú pugui oferir als altres les seves aptituds a l’hora de desenvolupar
projectes.
- Replantejar l’ús que es fa dels espais comuns.
-Foment de la participació de l’alumnat en l’organització del
centre.
- Crear un canal de comunicació intern per tal que la informació
arribi a tots els membres del claustre.
-Ús del taulell d’anuncis informatiu.
|
-Qüestionari de valoració de
mestres i d’alumnes.
|
- Claustre.
-Alumnes.
-Consell Escolar.
-Equip directiu.
|
2. Informar a les famílies i els
altres estaments de la comunitat educativa sobre la dinàmica de centre i
impulsar la seva participació utilitzant diferents canals.
|
-Creació d’una pàgina web per
informar de les actuacions i activitats que es duran a terme al centre.
-Reunions amb les famílies de tots els cursos a l’inici de curs.
( I sempre que es cregui
convenient).
-Coordinació amb l’AMIPA establint un calendari de reunions.
- Organitzar activitats en les quals les famílies participin en
la vida del centre, com per exemple, festes, jornades, activitats puntuals,
etc.
|
-Qüestionari a les famílies.
- Bústia de suggeriments.
-Actes de les reunions.
-Visites rebudes a la pàgina web.
|
-Equip directiu.
-Claustre.
-Famílies.
-AMIPA.
-Consell Escolar.
|
2.1.4 ÀMBIT DE
GESTIÓ I PARTICIPACIÓ DEL CENTRE.
OBJECTIUS
|
LÍNIES D’ACTUACIÓ,ACTIVITATS,
PLANS,...
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
RECURSOS HUMANS
|
·
1. Assumir el compromís de profunda
transparència en tota la gestió duta al nostre centre.
|
-Informar i posar a l’abast de
tota la comunitat educativa el referent a la gestió del centre.
|
-Memòria.
|
-Equip Directiu.
-Consell Escolar.
|
·
2. Adequar la infraestructura
del centre a les necessitats que sorgeixen i fer un seguiment de les
necessitats de manteniment.
|
-Instàncies i reunions amb les
administracions pertinents.
- Previsió de les necessitats a la PGA i a la Memòria.
|
-PGA i Memòria.
|
-Consell Escolar.
- Equip directiu.
|
·
3. Aconseguir i aprofitar el
màxim els recursos humans i materials del centre.
|
-Assessorament i supervisió del
material comú i de cicles.
-Planificació de l’ús dels espais comuns.
|
-Inventaris actualitzats.
- Memòria.
-Dotació del material.
|
-Equips de cicle.
-Equip directiu.
|
4. Gestionar amb la col·laboració
de l’AMIPA les activitats
extraescolars.
|
-Reunió amb els monitors i l’AMIPA
a principi i final de curs.
|
-Actes.
|
-Equip Directiu.
-AMIPA
-Monitors.
|
5. Impulsar i fomentar millores
d’ambientalització.
|
-Crear una comissió
d’ambientalització.
- Potenciar l’ús de material de rebuig per activitats
plàstiques.
-Recuperar la figura de la brigada ecoambiental.
|
-Memòria del projecte.
|
-Claustre.
-Equip Directiu.
-Coordinador de la comissió.
|
2.1.5 ÀMBIT DE
RELACIONS INSTITUCIONALS.
OBJECTIUS
|
LÍNIES D’ACTUACIÓ,
ACTIVITATS,PLANS,...
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
RECURSOS HUMANS
|
·
1. Establir i mantenir una
bona relació de col·laboració amb les entitats del municipi.
|
-Mantenir una comunicació fluida
amb les institucions municipals.
-Continuar amb la col·laboració dels serveis socials del
municipi.
|
-Seguiments dels projectes i
memòries corresponents.
|
-Equip Directiu.
-SS.SS
-Regidor d’educació.
-Policia Tutor.
-Altres institucions.
|
2. Participar en les activitats
organitzades per l’ajuntament.
|
-Reunions amb els representants de
l´Ajuntament.
-Oferir-nos a participar de totes les activitats que ens
proposin.
|
-Memòria.
|
-Claustre.
-Equip Directiu.
|
2.2 RECURSOS
2.2.1 RECURSOS HUMANS.
Disposem de 8 mestres d’educació
Infantil, 11 mestres de primària, 2
mestres d’EF, 2 mestres d’anglès, 1 mestra en Audició i llenguatge, 1 mestra en
Pedagogia terapèutica, 1 mestra de
música, 1 mestra de religió i una mestra d’Atenció a la diversitat. I un cop a
la setmana disposem de la psicopedagoga de l’EOEP d’Inca.
També disposem d’una ATE, que atén
alguns alumnes amb N.E.E., un policia tutor i una auxiliar de conversa (una
sessió quinzenal).
La situació administrativa de la
majoria dels mestres és definitiva. Cal destacar que alguns/es mestres tenen
una reducció horària per a majors de 55 anys, i d’altres amb reducció horària
de mitja o un terç de jornada.
Com a personal no docent comptam amb
una conserge, dues cuineres i monitors de temps lliure per l’escoleta matinera
i menjador.
2.2.2 RECURSOS MATERIALS I ESPAIALS.
EDIFICI D’INFANTIL:
·
Aula de
Psicomotricitat equipada de material.
·
6 aules
d’infantil dotades de mobiliari però manca de material didàctic, informàtic i
de biblioteca.
·
Aula de
mestres amb fotocopiadora i un ordinador.
·
Aula de
AL equipada de mobiliari però manca material didàctic.
·
El pati
té material esportiu però manca material per altres jocs.
EDIFICI DE PRIMÀRIA:
·
12
aules equipades en mobiliari, 10 d’elles amb pissarra digital i ordinador.
·
Les
quatre aules de tercer cicle disposen d’ordinadors individuals pels alumnes.
·
Totes
les aules disposen d’una petita biblioteca d’aula però amb molt poc material
que necessita millorar i actualitzar.
·
Aula
multifuncional amb ordinadors i estants amb llibres que requereixen una
selecció i renovació profunda. Una fotocopiadora. També fa la funció de sala de
mestres.
·
Aula de
música equipada de mobiliari i alguns instruments musicals.
·
Dues
aules (AD i desdoblaments)
·
Despatx
de la mestra PT equipat amb material didàctic, un ordinador i una impressora.
·
Despatxos
de direcció. Dos ordinadors, una impressora i una fotocopiadora.
·
Menjador.
Una zona d’aquest està habilitada per poder utilitzar-la com a reforços o
desdoblaments. L’altre zona per menjador pròpiament dit amb una cuina ben
equipada.
·
Pati;
manca de jocs i requereix d’una distribució adequada a les necessitats de les
diferents edats dels alumnes.
-
Pensam
que es necessari una revisió i adequació en profunditat del mobiliari i
material perquè sigui funcional a la nostra realitat escolar.
-
S’organitzaran
i distribuiran els espais segons les necessitats de cada curs escolar de manera
que facilitin la nostra tasca i els aprenentatges de l’alumnat, volem una
escola viva i participativa, i que això quedi reflectit dins tot l’espai
escolar.
2.2.3 RECURSOS ECONÒMICS.
·
El centre
compta amb una partida pressupostària de la conselleria d’educació i cultura
per el funcionament general (telèfon, lloguer fotocopiadores, material
fungible...) i per el menjador.
·
L’APIMA
realitza aportacions en funció de les necessitats i disponibilitats.
·
Aportacions
de les famílies per el material fungible de l’alumnat.
·
L’Ajuntament
fa el manteniment de les instal·lacions.
2.3
ESTRATÈGIES PER A CONSEGUIR LA
PARTICIPACIÓ DE LA COMUNITAT EDUCATIVA.
-
Pensam
que pel bon funcionament de l’escola s’hi han d’involucrar tots els estaments
que formen la comunitat educativa. L’equip directiu ha de ser el motor i
dinamitzador de tot aquest procés. Apostam per la transparència i per la
crítica constructiva.
-
A més
d’informar del desenvolupament de les actuacions i assoliment dels objectius pel
canals habituals com son CCP, Claustres i Consells Escolars, s’ha d’apostar per
l’escolta de les propostes dels diferents estaments i incloure-les amb la
mesura de les possibilitats en la millora de la qualitat educativa del centre.
Aquestes propostes de millora seran l’eix per la programació del següent curs.
-
Ja que
l’escola no és una institució aïllada de la societat ens agradaria fer el
suggeriment al nostre ajuntament per crear un consell escolar municipal amb la
participació de les diferents escoles i organismes que participen dins l’àmbit
cultural i educatiu del municipi.
2.4
SISTEMA D’AVALUACIÓ DEL PROJECTE.
L’avaluació ha de ser un punt de
partida i una eina per a la millora educativa i el canvi. Això implica a tot el
professorat i per extensió a la comunitat educativa. Creim que ha de ser un
procés democràtic participatiu i orientador.
Els mecanismes d’avaluació que
utilitzarem per dur a terme aquest procés seran:
MECANISMES D’AVALUACIÓ
|
QUI?
|
QUAN?
|
PGA: Objectius anuals.
|
Equip Directiu, CCP, Claustre i Consell Escolar.
|
Inici del curs.
|
Qüestionari per al professorat.
|
Claustre
|
Fi de curs.
|
Autoavaluació
|
Equip Directiu
|
Memòria fi de curs.
|
Memòria fi de curs.
|
Equip Directiu, CCP, Claustre i Consell Escolar.
|
Fi de curs.
|
Avaluació final del projecte.
|
CCP, Consell Escolar, Inspecció.
|
Fi de curs 2017/18.
|
2.5
PROPOSTA D’EQUIP DIRECTIU.
Directora: Joana Roig Font. Funcionària
de carrera des de 1998. Porta setze anys al centre.
Cap d’estudis: Catalina Lladó Coll.
Funcionària de carrera des de 1989. Porta tretze anys al centre
Secretària: Margalida Valls Gual.
Funcionària de carrera des de 2007. Porta tres anys al centre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada